שלומי שי אמויאל – טיפים לחיסכון בהוצאות הדלק

January 19 2023Cfao

שלומי שי אמויאל – כך תחסכו הון על הוצאות דלק!

זה ממש לא הגיוני מה שקורה בארץ מבחינת מחירי הדלק היקרים! כאן שלומי שי אמויאל ובמסגרת סדרת כתבות שלי על התנהלות נכונה, חיסכון בהוצאות ושמירה על תקציב הוצאות נורמאלי, בחרתי להתייחס באחת הנקודות הכואבות והיקרות. תשלום על הוצאות דלק.

גם אני נהג וגם אני מודע לעובדה שמחירי הנפט בעולם נמצאים בעלייה מתמדת ובעקבותיהם גם מחיר הדלק. ההוצאה על הדלק היא ההוצאה הגדולה ביותר מבין ההוצאות השוטפות על הרכב ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה. כאן שלומי שי אמויאל וכתבה זו ריכזתי לכם דרכים לחסוך סכומים משמעותיים על הוצאות דלק.

הנה כמה מהגורמים שמעלים את צריכת הדלק:

1.      נפח המנוע. ככל שנפח המנוע גדול יותר, כך הוא צורך יותר דלק. לכן, כשאתם עומדים לרכוש מכונית, חשבו היטב מהו נפח המנוע שאתם באמת צריכים.

2.      סוג הגיר. גיר ידני חסכוני יותר בדלק, מכיוון שבגיר אוטומטי תיבת ההילוכים מאבדת מכוח המנוע והרכב מתאמץ יותר. ברוב הרכבים החדשים יש “גיר רובוטי” שמשלב גיר ידני ואוטומטי וחוסך דלק רב.

3.      נסיעה מהירה. כאשר אתם נוסעים במהירות של למעלה מ-95 קמ”ש, צריכת הדלק עולה משמעותית. בנסיעה של 120 קמ”ש, כבר תגדילו את צריכת הדלק בכ-20%.

4.      מהירות אחידה. נסיעה במהירויות משתנות, בלימות והאצות, מעלה את צריכת הדלק בכ-33%. נסו לנסוע במהירות אחידה ככל האפשר.

5.      כיבוי המנוע. כיבוי המנוע בזמן עמידה, אפילו לדקות ספורות, יכול לחסוך לכם כ-19% מצריכת הדלק.

6.      לחץ אוויר תקין בצמיגים. לחץ אוויר נמוך לא רק מסוכן, אלא גם מעלה את צריכת הדלק בכ-3%.

7.      שמן מנוע. שימוש בשמן מנוע בדרגה לא נכונה (על פי הוראות היצרן) מעלה את צריכת הדלק בכ-2%.

8.      מזגן. הדלקת מזגן מעלה את צריכת הדלק בכ-10%. אולם, בנסיעה במהירות העולה על 70 קמ”ש, דווקא הפעלת מזגן חסכונית יותר מפתיחת חלונות, בגלל הפגיעה בביצועים האווירודינמיים של הרכב והגברת כוח הגרר.

9.      תחזוקת רכב שוטפת. החלפת פילטרים, פלגים וכו’ מקטינה את צריכת הדלק.

10.   עודף משקל. הוציאו מהרכב דברים שאתם לא צריכים. ככל שמשקל הרכב יהיה גבוה יותר, כך צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר.

11.   תדלקו לבד. תדלוק עצמי זול יותר ויכול להצטבר למאות שקלים בחודש.

12. אם יש לכם אפשרות תורידו אפליקציות של חברות הדלק השונות. כל אחת מהן מציעה הוזלות והטבות במחיר ליטר דלק. אם אתם רוצים לחסוך סכומים משמעותיים לאורך השנה – כדאי להתחיל עכשיו.

נסיעה בטוחה!

#חיסכון
#שלומי שי אמויאל
Share: